ELKO Grupa
Kā nokļūt līdz observatorijai (Small)
ZINĀŠANAI:

Ares V – lielāks un jaudīgāks


Publicēts: 3.07.2008

NASA paziņoja, ka tai nepieciešams jaudīgāks topošais Ares V nesējs, kas tiks izmantots Constellation programmas ietvaros. Uz Mēnesi būs nepieciešams nogādāt smagākas kravas, tādēļ prasības mainās. Tas nozīmē, ka jau tā iespaidīgā raķete pagarināsies vēl par 6 metriem un tai būs 6 pamata RS-68 dzinēji sākotnējo 5 vietā. Šie uzlabojumi ļaus pacelt kosmosā papildus 7 tonnas.

Space Shuttle pēdējā misija paredzēta 2010 gadā un tai sekos piecu gadu pārtraukums, pirms kosmosā dosies pirmā Constellation misija. Tāpēc termiņi ir saspringti un nav kur atkāpties. NASA jau tā ir nobažījusies par atkarību no krieviem laikā no 2010 līdz 2015. Ares V pirmais starts gan ir plānots tikai 2018.gadā. Līdz tam tiks izmantots Ares I Orion kuģu nogādāšanai zemajā orbītā.

Jaunais Ares V dizains ļaus nogādāt uz Mēness līdz pat 71 tonnai kravas (10% vairak nekā sākotnēji plānots, uz pusi vairāk nekā iespēja Apollo). Ares V vajadzēja izskatīties līdzīgi Saturn V (~110 metri garš), tagad pateicoties papildus dzinējam un kravas nodalījumam tas būs 116 metri. Apmēram 38 stāvu ēka. Palielinātā celtspēja noteikti būs ieguvums nākamajām Mēness un Marsa misijām.

Izmaiņās dizainā tika paziņotas pēc 9 mēnešu ilgas izpētes, kad tika izvērtētas NASA iespējas atgriezties uz Mēness 2020 gadā un vēlāk doties uz Marsu. Mēness misijas sāk iegūt skaidrākus apveidus cilvēku, lidaparātu un resursu nogādāšanā uz Mēness.

Constellation programma paredz divus soļus cilvēku misijām uz Mēnesi. Lielais Ares V nesējs nogādā orbītā kravu, otrs mazākais Ares I cilvēkus. Orbītā abi saslēdzas un dodas uz Mēnesi.

Ares I tiks izmantots arī citām pilotējamām misijām, piemēram uz SKS. Arī Ares V varēs izmantot citu smagu kravu pacelšanai zemajā orbītā nu jau līdz pat 130 tonnām.

Rakstu sagatavoja Ints pēc NASA materiāliem

Komentāri






Atļauts izmantot: <b><i><br>Manas domas:


SEKOJIET MUMS
NENOKAVĒ!