Uzdāvini zvaigznes!

Venēra

Vai Venēra bija apdzīvojama?

Vai Venēra bija apdzīvojama? (5011/13)

Publicēts: 28.06.2010
Eiropas kosmosa aģentūras zonde Venus Express palīdz zinātniekiem noskaidrot, vai uz šīs planētas kādreiz ir bijuši okeāni. Iespējams, ka attīstības sākumposmā Venēra ir bijusi līdzīga Zemei.
Zemes māsa Venēra

Zemes māsa Venēra (4206/0)

Publicēts: 15.07.2009
Venus Express ir pabeidzis zīmēt pirmo Venēras dienvidu puslodes karti, izmantojot infrasarkanā starojuma spektra datus. Jaunā karte liek domāt, ka mūsu kaimiņplanēta agrāk ir bijusi daudz līdzīgāka Zemei. Tur, iespējams, ir bijusi spēcīgāka plātņu tektonika un pat ūdens okeāns.
Venērieši

Venērieši (2251/0)

Publicēts: 25.03.2009
ASV zinātnieki jaunākajā Astrobiology žurnālā secina, ka uz Venēras varētu pastāvēt dzīvība. Zinot kāda ir Venēra, šāds apgalvojums šķiet vairāk nekā dīvains. Virsmas temperatūra virs 400 grādiem pēc Celsija šķiet neiespējama ne tikai visekstrēmākajām karstumu mīlošajām baktērijām uz Zemes, bet arī visfantastiskākajām būtnēm rakstnieku garadarbos. Kas…
Auseklītis, Rieteklītis

Auseklītis, Rieteklītis (3913/0)

Publicēts: 15.03.2009
Noteikti esat pamanījuši spožo zvaigzni rietumos pēc Saules rieta. Drīz vien Rieteklītis jeb Vakara zvaigzne kļūs par Auseklīti jeb Rīta zvaigzni. Ne viens vien observatorijas apmeklētājs ir uzdevis jautājumu - Kādēļ Venēra šobrīd izskatās tik spoža?
Venēras kolonizēšana

Venēras kolonizēšana (2675/1)

Publicēts: 25.07.2008
Pavisam nesen rakstījām par kādu zinātnieku Džefriju Lendis un viņa ideju par Venēras izpēti, izmantojot lidaparātu, kurš izmantotu Saules enerģiju. Šis pats zinātnieks ir spēris soli tālāk un piedāvā kolonizēt Venēru.
Ļaunā dvīņumāsa

Ļaunā dvīņumāsa (2867/1)

Publicēts: 3.04.2008
Pirms 4,5 miljardiem gadu abas piedzima gandrīz vienlaicīgi, līdzīgos izmēros, ar gandrīz vienādu masu. To uzbūve bija ļoti līdzīga. Laika gaitā abas "māsas" izvēlējās katra savu ceļu. Vienu no tām sauc par ļaunuma iemiesojumu, otra ir dzīvības šūpulis un zilā pērle. Kādēļ to attīstības ceļi tik ļoti atšķiras?
Negaiss tuvojas ... uz Venēras

Negaiss tuvojas ... uz Venēras (4398/1)

Publicēts: 30.11.2007
Venēra ir ellīga vieta, kur valda augsta temperatūra un spiediens. Eiropas kosmosa aģentūras projekts Venus Express ir papildinājis šo jauko ainavu ar zibeni.
MĒNESS FĀZE