Merkurs

Iemūžini mākslinieku, komponistu vai rakstnieku!

Publicēts: 22.12.2014
"Tagad mums ir detalizēta, augstas izšķirtspējas visas planētas karte," teica Džūlija Edmondsa no Kārnegī Zinātnes institūta. "Tā kā zinātnieki pēta MESSENGER lielo datu apjomu, ir svarīgi piešķirt nosaukumus tiem virsmas veidojumiem, kuri ir īpaši interesanti. Piešķirot nosaukumus kalniem, krāteriem un klintīm, zinātniekim un citiem būs vieglāk komunicēt."
Aktīvā planēta Merkurs

Publicēts: 3.05.2009
Pēdējā MESSENGER lidojuma gar Merkuru laikā savākto datu analīžu rezultāti liecina, ka Merkurs ir daudz aktīvāka planēta, nekā agrāk tika uzskatīts. 2008. gada oktobrī iegūtajos datos redzams, ka gan planētas atmosfēra, gan magnetosfēra, gan ģeoloģiskā pagātne raksturojas ar daudz augstāku aktivitāti.
6. oktobris - Merkura diena

Publicēts: 1.10.2008
Atzīmējiet kalendāros šo datumu, jo 2008. gada 6. oktobrī NASA kosmiskais kuģis Messenger atkal lidos garām mazajai, klinšainajai planētai - Merkuram. Instrumenti ir ieslēgti un komanda sagatavojusies šim notikumam, līdz kuram ir palikušas mazāk kā 5 dienas.
Merkurs nav Mēness

Publicēts: 31.01.2008
Nu jau Merkuru var saredzēt tikai pa Messenger aizmugurējiem iluminatoriem, bet tā atsūtītie dati ir bagāti ar jaunumiem un pārsteigumiem par planētu, kuru agrāk zinātnieki salīdzināja ar Zemes pavadoni Mēnesi. Jāatzīst, ka līdzība pamazām sāk izzust.
Merkurs krāsojas

Publicēts: 23.01.2008
Līdz šim Merkurs bija melnbalts - attēlos, kas bija iegūti līdz Messenger pirmajam pārlidojumam 2008. gada 14. janvārī. Tagad ir pieejami pirmie krāsainie attēli no Messenger.
748000000 kvadrātkilometri noslēpumu

Publicēts: 15.01.2008
Tā ir mazākā, Saulei vistuvākā, visblīvākā un vismazāk izpētītākā planēta Saules sistēmā. Dažādos laikos dažādas tautas to ir saukušas daudzos vārdos. Vairums tomēr to pazīst kā Merkuru. Tuvākajās dienās tiks saņemti dati no NASA kosmiskā kuģa Messenger un iespējams daži no noslēpumiem tiks atklāti.
Merkura noslēpumi: jauni svelmes un ledus meklējumi

Publicēts: 30.01.2003
Itāļu matemātiķis, kurš mira 1984. gadā, veica aprēķinus, kas palīdzēja Mariner 10 kosmosa kuģim apciemot Merkuru, Saulei vistuvāko planētu. Par godu matemātiķim, Eiropas kosmosa aģentūra (ESA) kuģi, kas nākamais dosies uz Merkuru, nosauca par BepiColombo.