Maldugunis uz Marsa

Publicēts: 9.04.2014

Lai arī fakti liecina, ka Marsa virsma ir tuksnešaina un neviesmīlīga vieta mums zināmajām dzīvības formām, attēlos, kurus iegūst gan orbitālie aparāti, gan tie visurgājēji, kas pārvietojas pa planētas virsmu, cilvēki cenšas saskatīt pierādījumus dzīvu un saprātīgu būtņu esamībai uz Marsa. Iedomātie marsieši ir rakuši kanālus, cēluši "Marsa sejas", netīšām atstājuši visurgājēju ceļā šķietami neizskaidrojamus objektus. Līdzīgi ir noticis ar Curiosity attēliem, kas tapuši 2. un 3. aprīlī, kuros redzamais gaišais plankums tiek skaidrots gan ar atspulgu marsiešu novērošanas kamerā, gan spožu metālisku priekšmetu.

NASA skaidrojums šim attēla defektam gan nav tik aizraujošs. Visticamāk tas esot atspulgs no kādas klints virsmas vai kosmisko staru radīts defekts attēlā, kad kosmiskais starojums trāpa kameras matricā.

"No tūkstošiem attēlu, kurus mēs saņemam no Curiosity, tādus, kuros redzami spoži plankumi, mēs pamanām gandrīz vai katru nedēļu," teica NavCam komandas vadītājs Džastins Maki no NASA Reaktīvo dzinēju laboratorijas (JPL). "Visticamākais izskaidrojums ir Saules atspulgi no klints virsmām un kosmiskais starojums."

Ja spožais plankums ir Saules gaismas atspulgs no kādas klints virsmas, tā varētu atrasties aptuveni 160 metru attālumā no Curiosity atrašanās vietas 3. aprīlī.

Curiosity šobrīd ir ieradies vietā, kas nodēvēta par Kimberliju par godu reģionam Austrālijas rietumos. Kopš nolaišanās 2012. gada augustā visurgājējs ir nobraucis jau 6,1 kilometrus. Kimberlijā tiek plānoti novērojumi un eksperimenti vairāku nedēļu garumā. Tiks veikti arī urbumi un paraugu analīze.

1. cylon tieši 10.04.2014 domāja šādi:

man galīgi neizskatās pēc klints atspulga...