Jaunumi no Fēniksa

Publicēts: 28.07.2008

Phoenix statiskā laboratorija atrodas aiz Marsa polārā loka, ja salīdzina ar Zemes platuma grādiem. Tur, kā jau ir noskaidrots, ir sastopams ūdens ledus. Pirmie augsnes paraugi ir izanalizēti un tagad Phoenix sāk darbu pie nākamā parauga. Kārtējo reizi Phoenix saskaras ar grūtībām, bet zinātnieki cer, ka tās izdosies pārvarēt.

NASA Phoenix stereo kamera ir nofotgrafējusi vairākus attēlus, kuri nu ir "salipināti" kopā, lai mēs varētu paskatīties uz pusnakts Sauli aiz Marsa polārā loka. Attēli tika fotografēti no Sol 46 līdz Sol 56, kas ir 12 līdz 22. jūlijs šeit uz Zemes. Priekšplāns un debesis fotografētas Sol 54.

Phoenix, kā jau tika plānots, ir paņēmis paraugus no vietas, kas tiek dēvēta par "Sniegbaltīti".

"Mēs vērojam izmaiņas paraugu ņemšanas vietā," pastāstīja Dougs Mings no NASA Džonsona kosmosa izpētes centra. "Ir redzams, ka ledus ātri sublimējas pēc svaiga parauga paņemšanas."

Paraugs tika ņemts agri no rīta, kad temperatūra ir viszemākā, un maksimāli ātri nogādāts uz termālo krāsniņu TEGA. Tomēr augsne atkal ir "iespītējusies" un pielipusi pie kausa. Kā ziņo senosori krāsniņā, pārāk maz augsnes ir nonācis pašā TEGA. Zinātnieki bija savākuši 3 cm3 augsnes, kas ir vairāk kā pietiekami, lai piepildītu krāsniņu.

"Ļoti maz augsnes nonāca krāsniņā," pastāstīja Barijs Goldšteins. "Mēs domājam, ka materiāls, kuram bija jānonāk TEGA, ir pielipis pie kausa."

Goldšteins piebilda, ka parauga ievietošanas mehānisms tiks uzlabots un zinātnieki mēģinās atkal paņemt paraugu un nogādāt TEGA.

NASA Phoenix

1. Egons tieši 29.07.2008 domāja šādi:

Tak savaktu vairak tas zemes no marsa un to aizdomigo ledu ari! un nogadat uz zemi, tad veikt eksperimentu, vai kkas spej augt uz ta! Es ceru kad driz kads cilveks beidzot uzkaps uz meness, jo tad vares daudz ko izdarit! It ka dzirdeju ka Krievi velas nakoshgad uzsakt treninjus, lai varetu beidzot aizsutit uz marsu pirmos cilvekus!

2. Egons tieši 29.07.2008 domāja šādi:

kljudijos uz marsa es domaju, vai kadreiz kads uzkaps!