Kura profesija gan varētu būt vēl interesantāka?

Publicēts: 6.09.2013

Tiem, kurus aizrauj zvaigznes un Visuma plašumi, šķiet nebūtu interesantākas nodarbes par došanos kosmosā. Tomēr Krievijas kosmonauts Jurijs Lončakovs tā neuzskata, jo došanos uz Starptautisko kosmisko staciju 2015. gadā un iespējamos lidojumus vēl tālākā nākotnē viņš ir nomainījis pret, kā lasām aģentūras Roscosmos paziņojumā, labāku darba piedāvājumu. Darba saistības kosmosa aģentūra ar Lončakovu pārtrauks 14. septembrī.

"Viņš atnāca pie manis un pavēstīja, ka ir atradis labāku darbu nekā darbs kosmosā," pastāstīja apmācību centra vadītājs Sergejs Krikaļovs, kurš ir arī līdz šim kosmosā visilgāk pabijušais cilvēks. "Tas bija šoks, jo mēs bijām ar viņu rēķinājušies, viņš bija ne tikai kosmonauts, bet arī iekļauts konkrētā komandā."

Lončakovam vajadzēja doties 2015. gada martā uz Starptautisko kosmisko staciju kā Soyuz TMA-16M komandierim kopā ar kosmonautu Mihailu Korņienko un astronautu Skotu Kelliju. Korņienko un Kellijs būs pirmie Starptautiskās kosmiskās stacijas iemītnieki, kuri kosmosā pavadīs veselu gadu.

Pēc ierašanās Lončakovs pievienotos 43. ekspedīcijas apkalpei kā lidojuma inženieris, bet 2015. gada maijā viņš pārņemtu Starptautiskās kosmiskās stacijas komandiera posteni. 2015. gada oktobrī Lončakovs dotos atpakaļ uz Zemi.

48 gadus vecais Lončakovs kosmonautu pulkam pievienojās 1997. gadā. Kopš tā laika viņš uz Starptautisko kosmisko staciju ir devies trīs reizes.

Pirmo reizi Lončakovs lidoja ar vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģi Endeavour STS-100 misijas ietvaros. Viens no galvenajiem 12 dienu ilgā lidojuma uzdevumiem bija Canadarm2 nogādāšana uz kosmisko staciju.

Nākamajā gadā viņš ar Soyuz TMA-1 kosmosa kuģi devās 10 dienu ilgā lidojumā uz Starptautisko kosmisko staciju.

Trešais un nu jau pēdējais Lončakova lidojums sākās 2008. gada oktobrī, kad ar Soyuz TMA-13 viņš devās uz Starptautisko kosmisko staciju, kur kā 18. ekspedīcijas lidojuma inženieris viņš pavadīja 178 dienas. Šīs pēdējās misijas ietvaros kosmonauts piedalījās divos izgājienos atklātā kosmosā, pavadot ārpus kosmiskās stacijas 10 stundas un 27 minūtes.

Lončakovs nav nedz pirmais un, visticamāk arī ne pēdējais kosmosa iekarotājs, kurš devies strādāt citur, pat pēc tam, kad ir ticis iekļauts apkalpē. NASA astronaute Džoana Higinbotama pameta NASA astronautu rindas 2007. gada novembrī, lai savu karjeru turpinātu kā naftas kompānijas viceprezidente. Darba attiecības tika pārtrauktas mēnesi pēc tam, kad viņa tika iekļauta STS-126 misijas apkalpē. Tas būtu bijis otrais Higinbotamas lidojums.

collectSPACE

1. Vilnis tieši 6.09.2013 domāja šādi:

Uz kādu darbu viņš pārgāja?

2. Redaktors tieši 8.09.2013 domāja šādi:

Šī informācija vēl nav noplūdusi, bet gan jau laika gaitā tas atklāsies. Šobrīd iespējams ļaut vaļu fantāzijai.

3. cydonia tieši 9.09.2013 domāja šādi:

oficiālas informācijas tiešām nav. arī ideju ģeneratori šoreiz pārsvarā klusē. kāds teica ka Lončakovs no ceļotājiem kosmosā esot pārmeties pie ceļotājiem laikā. vēl tiek minēts dinozauru dresētājs un džedu bruņinieks.

ir arī reālākas baumas. Lončakovam esot kredīti un sieva esot uzspiedusi ka šis pārāk maz pelna. savukārt gazprom esot izteicis piedāvājumu no kura "grūti atteikties".

tā vai citādi. līdz šim kosmonauta / astronauta profesija, lai arī labi apmaksāta, nekad nav bijusi par naudu. cilvēkiem kas uz turieni pavelkas ir pavisam cita motivācija. kosmisko ceļojumu romantika un sapņu piepildīšana. iespējams, laiki mainās. uz kosmonautu klasi ko roskosmos izsludināja pagājušo gadu pieteicās nieka 300 pretendentu. salīdzinājumam uz nasa klasi pieteicās 8000, no kuriem uzņēma 8.