Par naudu pat ... apkārt Mēnesim var aplidot

Publicēts: 1.03.2017

Kompānijas SpaceX vadītājs Īlons Masks ir paziņojis, ka 2018.gada nogalē divas privātpersonas dosies lidojumā apkārt Mēnesim ar pilotējamo Dragon moduli, kas šobrīd tiek izstrādāts, lai nogādātu apkalpi uz Starptautisko kosmisko staciju un atpakaļ. Kosmosa kuģis palidos tuvu garām Mēnesim, izmetīs loku un atgriezīsies atpakaļ uz Zemes. Pasažieru vārdi nedz arī summa, kādu tie samaksās par lidojumu, pagaidām netiek atklāti. Jāpiebilst, ka abi ceļotāji jau daļēji seguši ceļojuma izmaksas.

Plānots, ka pirmie NASA apmaksātie lidojumi, nogādājot astronautus uz SKS un atpakaļ, sāksies jau 2018.gada vidū. Savukārt pirmais Dragon 2 lidojums bez cilvēkiem uz kosmisko staciju noritēs šī gada nogalē. Lidojumos uz SKS moduli orbītā nogādās ar Falcon 9 nesējraķeti, bet Mēness lidojuma gadījumā - Falcon Heavy, kas ir Falcon 9 aprīkots ar papildus dzinējiem. Pirmais Falcon Heavy lidojums plānots jau šī gada vasarā.

NASA šobrīd izskata iespēju pirmajā SLS/Orion lidojumā apkārt Mēnesim iekļaut arī apkalpi. Šis lidojums plānots 2019.gadā.

Masks piebilda, ka, ja NASA izrādīs interesi pirmajā SpaceX lidojumā apkārt Mēnesim sūtīt savus astronautus, viņiem tiks dota priekšroka.

Ja SpaceX tiešām izdosies īstenot šo ambiciozo lidojumu, tad tas sakritīs ar Apollo 8 50.gadu jubileju. 1968.gada 21.decembrī Apollo 8 apkalpe - Frenks Bormans, Džims Lovels un Bils Anders aplidoja apkārt Mēnesim 10 reizes. Interesanti, ka SpaceX Mēness misija startēs no tās pašas platformas, no kuras pacēlās Apollo 8.

SpaceX plāno uzsākt potenciālo Mēness apceļotāju veselības pārbaudes un treniņus šī gada nogalē.

collectSPACE, SpaceX

1. Rolands tieši 1.03.2017 domāja šādi:

Un cik šāds lidojums maksās?

2. Nelabojams tieši 1.03.2017 domāja šādi:

Nu izlasi tak rakstu!

3. kobalts tieši 2.03.2017 domāja šādi:

Falcon 9 2014gadā cēlis kravas līdz LEO (zema zemes orbīta) 13,150 kg par $61M jeb $4640/kg
    Runa ir par trulu kravu, ne cilvēks+dzīvībnodrošinājums.