Dzīvas peles, kāposti un BEAM

Publicēts: 8.04.2016

SpaceX Dragon ir gatavs atgriezties ierindā pēc traģiskā negadījuma 2015.gada jūnijā. 2016.gada 8.aprīlī no Kanaveralas raga startēs nesējraķete Falcon 9, kuras uzdevums ir nogādāt orbītā kravas kapsulu Dragon, kura uz Starptautisko kosmisko staciju (SKS) vedīs dzīvas peles, BEAM un vēl daudzus citus interesantus eksperimentus. Izlietoto pirmo pakāpi, kā ierasts, mēģinās nosēdināt uz kuģa platformas Atlantijas okeānā.

Startu varēs skatīties tiešraidē NASA TV no 22:00 pēc Latvijas laika.

Pietauvošanās pie SKS Harmony moduļa plānota 10.aprīlī. To, izmantojot robotizēto roku, veiks astronauti Džefs Viljams un Tims Pīks. Tādejādi Dragon kļūs par Cygnus kaimiņu, kas ir pietauvots pie cita Harmony moduļa porta.

Ar Dragon uz SKS plānots nogādāt ķīnas kāpostu un romiešu salātu "dobītes". Farmācijas kompānija Eli Lilly sūta uz SKS 20 peles, kas piedalīsies eksperimentā, kura ietvaros tiks pētīta muskuļu-skeleta sistēma.

BEAM, kas arī tiks nogādāts uz SKS ar Dragon kasulu, ir kompānijas Bigelow piepūšamais modulis, kurš aprīļa vidū tiks uzstādīts pie Tranquility moduļa, aizsākot divus gadus garu eksperimentu, lai izmēģinātu piepūšamo moduļu izmantošanas iespējas kosmosā. Piepūstā veidā tas ir 4 metrus garš cilindrs, kura diametrs ir 3 metri. Pagaidām astronauti tur nedzīvos pastāvīgi.

NASA, SpaceX