Startējis Soyuz TMA-17

Publicēts: 21.12.2009

Vakarnakt no Baikonuras kosmodroma Kazahstānā startēja kosmosa kuģis Soyuz TMA-17, kas uz Starptautisko kosmisko staciju nogādās trīs apkalpes locekļus - Krievijas kosmosa aģentūras kosmonautu Oļegu Kotovu, NASA astronautu T. Dž. Krēmeru un JAXA astronautu Soiči Noguči.

Jau otrdien ieplānota Soyuz moduļa saslēgšanās ar SKS Zarja moduli, kad kosmiskā stacija atradīsies virs Dienvidamerikas, lai pievienotos 22. ekspedīcijas apkalpei - komandierim Džefam Viljamsam un lidojuma inženierim Maksim Surajevam. Tādejādi uz kosmiskās stacijas atradīsies 5 apkalpes locekļi.

22. ekspedīcijas apkalpei ir krietni vien saspringts darba grafiks, kurā ieplānoti vairāki izgājieni atklātā kosmosā, ekipējuma pārvietošana, jaunu moduļu pievienošana un ambiciozi eksperimenti.

Kopš 1990. gada šis ir pirmais Soyuz raķetes starts decembrī. Tobrīd esot valdījis stindzinošs aukstums. Soyuz kā kosmosa kuģa klase tiek izmantota jau kopš 1967. gada.

Krēmeram šis ir pirmais lidojums. Savukārt Kotovs dodas jau otrajā lidojumā uz kosmisko staciju. Noguči šis būs otrs lidojums, bet pirmo reizi viņš lido ar Soyuz. 2005. gadā JAXA astronauts lidoja ar ASV vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģi.

2010. gadā plānoti 6 Progress, 4 Soyuz un 5 ASV vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģu starti. 2010. gada sākumā uz kosmisko staciju tiks nogādāti Tranquility un Cupola moduļi.

Universe Today