Soyuz TMA-03M veiksmīgi atgriezies uz Zemes

Publicēts: 1.07.2012

2012. gada 1. jūlija rītā Kazahstānas stepēs veiksmīgi nolaidās kosmosa kuģis Soyuz TMA-03M, kas atpakaļ uz Zemi nogādāja Eiropas Kosmosa aģentūras astronautu Andrē Koiperu, NASA astronautu Donaldu Petitu un Krievijas kosmonautu Oļegu Konoņenko.

Sešu mēnešu laikā Andrē Koipers projekta PromISSe ietvaros veica vairāk nekā 50 eksperimentus. Tagad, kad Starptautiskā kosmiskā stacija ir pilnībā pabeigta, astronauti var veltīt vairāk laika izpētes projektiem.

Andrē Koipers, kurš pēc izglītības ir mediķis, veica dažādus biofizikas eksperimentus, kas palīdzēs noskaidrot dažādus osteoporozes, migrēnas un imūno šūnu darbības aspektus. Papildus šiem eksperimentiem tika realizēta izpēte arī bioloģijas un šķidrumu fizikas jomās. Dažos eksperimentos iegūtās zināšanas noderēs turpmākajā kosmosa izpētes un apguves plānošanā.

Savas klātbūtnes laikā kosmiskajā stacijā Koipers veica arī dažādus citus uzdevumus, piemēram, piedalījās Eiropas Kosmosa aģentūras automātiskā kravas kuģa un kosmosa kuģa Dragon uzņemšanā.

Astronauts savus piedzīvojumus līdzdalīja sociālajos tīklos. Viņa fotogrāfijas un ierakstus dažādās vietnēs aplūkoja miljoniem cilvēku visā pasaulē.

ESA, NASA