Sardzes maiņa

Publicēts: 7.04.2008

Ja pieņemam, ka kosmosa izpēte ir arī tā iekarošana, tad viena no cilvēces frontes līnijām atrodas pavisam tuvu Zemei - tur, kur dienu pēc dienas riņķo starptautiskā kosmiskā stacija (SKS). Šajā vientuļajā un bīstamajā postenī atrodas astronauti. Vidēji reizi sešos mēnešos notiek astronautu "sardzes" maiņa.

Rīt, 8. aprīlī, pulksten 11:16 GMT no Baikonuras kosmodroma startēs kosmosa kuģis Soyuz TMA-12, kas uz SKS aizvedīs trīs astronautus. Krievijas kosmonauti Sergejs Volkovs un Oļegs Konoņenko nomainīs SKS apkalpes locekļus Pegiju Vitsoni no NASA un Krievijas kosmonautu Juriju Maļenčenko. Dienvidkorejas pirmā astronaute Soijon Iij pavadīs kosmosā 10 dienas un dosies atpakaļ uz Zemi kopā ar Vitsoni un Maļenčenko.

Sergejs Volkovs ir 35 gadus vecs kosmonauts, kura tēvs Aleksandrs Volkovs ir pavadījis kosmosā 391 dienas. Sergejs Volkovs kvalificējās lidojumiem kosmosā 1999. gadā. "Mans mērķis ir būt vismaz tik labam, kāds bija mans tēvs," intervijā teica kosmonauts.

Oļegs Konoņenko nenāk no ģimenes, kas būtu iepriekš saistīta ar kosmosu, tomēr viņš par sevi saka - "cik es tālu spēju atsaukt atmiņā savu bērnību, es vienmēr esmu gribējis kļūt par kosmonautu." Konoņenko ir 43 gadus vecs. Krievijas kosmosa aģentūras paspārnē viņš strādā jau kopš 1988. gada. Kosmonautu sagatavošanas programmā Konoņenko uzņēma 1996. gadā.

Soijon Iij ir 29 gadus veca Dienvidkorejas astronaute. Viņa un San Ko tika izvēlēta no 36 000 pretendentiem, lai viena no sievietēm kļūtu par nācijas pirmo astronauti. Iij kosmosā dodas pateicoties 25 miljons USD līgumam starp Krieviju un Dienvidkoreju. Iij kosmosā veiks 14 eksperimentus. Astronaute cer, ka viņas lidojums ne tikai rosinās lielāku interesi Dienvidkorejas jauniešos par zinātni, bet arī palīdzēs satuvināt abas naidīgi noskaņotās valstis - Dienvidkoreju un Ziemeļkoreju.

NASA TV pārraidīs Soyuz TMA-12 startu. Tiešraide sāksies stundu pirms starta.

SPACE.com