Federācijas pirmais lidojums

Publicēts: 19.10.2016

Plānots, ka 2016.gada 19.oktobrī plkst.11:05 pēc Latvijas laika no Baikonuras kosmodroma startēs Soyuz MS-02, kas uz Starptautisko kosmisko staciju (SKS) nogādās trīs apkalpes locekļus - Krievijas kosmonautus Sergeju Rižkovu un Andreju Borisenko, kā arī NASA astronautu Robertu Šeinu Kimbro. Šis būs jau otrais jaunā Soyuz modeļa lidojums un pirmā reize, kad kosmosā dodas nākamās paaudzes pilotējamais kosmosa kuģis Federatsyia (Federācija).

Protams, šoreiz tas būs tikai miniatūrs Federācijas modelītis, kas kalpos kā indikators, ka Soyuz ir sasniedzis orbītu.

Plānots, ka Federācija nākotnē aizstās Soyuz. Daļa no aprīkojuma, kas tiek izmantots jaunajos Soyuz MS, tiks pārnesta uz nākamās paaudzes kuģiem.

"Federācija ir perfekts nosaukums jaunajam Krievijas kosmosa kuģim," oficiālajā preses relīzē rakstīja RSC Energia, kas, saskaņā ar līgumu ar Roscosmos, būvēs jauno kuģi. "Krievija ir federācija, kas sastāv no 85 federālajām vienībām (2 no tām ir okupētās teoritorijas - StarSpace redaktora piezīme), un katra no tām varēs dod vārdu vienam no kuģiem."

Nākamās paaudzes kuģa modelis ataino nolaišanās un dzinēju moduļus, kā arī Saules paneļus.

Mikrogravitācijas indikatora izmantošana ir sena tradīcija, kas tiek uzturēta kopš Jurija Gagarina lidojuma laikiem. Pēdējā laikā Soyuz komandieri lidojumā līdzi ņem viņu bērnu izvēlētās rotaļlietas, piemēram, sniegavīru Olafu, dusmīgos putnus, R2-D2 no Zvaigžņu kariem utt.

Soyuz MS-02 apkalpe un Federācijas modelītis kosmiskajā stacijā uzturēsies nedaudz ilgāk kā četrus mēnešus, lai atpakaļ uz Zemi atgrieztos 2017.gada februāra nogalē.

Nākotnē Federācija, līdzīgi kā NASA Orion, kosmonautus varētu nogādāt uz tālākiem galamērķiem, piemēram, uz Mēnesi. Tas būs daļēji izmantojams atkārtoti, 30 dienas varēs lidot autonomā režīmā un varēs atrasties pie kosmiskās stacijas ilgāku laiku nekā Soyuz. Zemei tuvajā orbītā kosmosa kuģis spēs nogādāt sešus cilvēkus un 500 kg kravas. Mēness versijā būs vietas četriem cilvēkiem, kā arī 100 kg kravas. Šajā gadījumā lidojuma ilgums varētu būt 14 dienas, vai 200 dienas, ja Federācija pietauvotos pie stacijas orbītā ap Mēnesi.

Automātiskā Federācijas versija varētu Zemei tuvajā orbītā nogādāt aptuveni 2000 kg kravas, atpakaļ uz Zemi nogādājot vismaz 500 kg.

Plānots, ka Federāciju orbītā nogādās Angara nesējraķete. Pirmais jaunā kosmosa kuģa lidojuma varētu notikt jau 2023.gadā.

collectSpace, Roscosmos