Jaunākie Plutona attēli no New Horizons

Publicēts: 7.02.2015

New Horizons ar katru dienu arvien vairāk pietuvojas misijas galvenajam mērķim - Plutonam. Lai arī jaunākajos attēlos pundurplanēta joprojām ir tikai niecīgs gaismas pleķītis, ir skaidrs, ka New Horizons tikšanās ar Plutonu vairs nav aiz kalniem. Fotogrāfijā redzams Plutons un tā ielākais pavadonis Hārons.

Šogad aprit 109 gadi, kopš Klaids Tombo atklāja Plutonu.

"Mans tēvs būtu sajūsmā par New Horizons," stāstīja Klaida Tombo meita Anete Tombo. "Redzēt planētu, kuru viņš atklājis, uzzināt par to vairāk, redzēt tās pavadoņus - viņš būtu pārsteigts. Es esmu pārliecināta, ka viņam tas nozīmētu ļoti daudz, ja viņš vēl būtu dzīvs."

Fotografēšanas brīdī New Horizons no Plutona šķīra gandrīz 203 miljoni kilometru. Misijas kulminācija gaidāma 14. jūlijā, kad kosmiskais aparāts atradīsies vistuvāk Plutonam.

"Šī irmūsu dāvana profesoram Tombo un viņa ģimenei, lai godinātu viņa atklājumu un sasniegumus dzīves laikā. Viņš bija planetārās astronomijas celmlauzis," teica New Horizons misijas vadošais pētnieks Alans Šterns no Dienvidrietumu Izpētes institūta. "Šie Plutona attēli ir acīmredzmi gaišāki par tiem, kas tika fotografēti pagājušā gada jūlijā, kad zonde atradās divreiz tālāk. Mēs speram pirmos soļus, lai pārvērstu gaismas punktu, kuru Klaids Tombo redzēja Lovela observatorijas teleskopā pirms 85 gadiem, par planētu."

Nākamo mēnešu laikā LORRI kamera daudz fotografēs pundurplanētu, lai zinātnieki varētu noteikt precīzu kosmiskā aparāta attālumu līdz Plutonam. Nepieciešamības gadījumā misijas vadība var veikt trajektorijas korekciju. Viena no tādām ir plānota 10. martā.

New Horizons tuvojas Plutonam ar aptuveni ātrumu 50 000 km/h. Kopš 2006. gada 19. janvāra ir nolidoti gandr'iz 5 miljardi kilometru.