Piesakies lidojumam uz Mēnesi!

Publicēts: 3.05.2008

Planetārā biedrība, sadarbībā ar NASA, projekta "Vēsts no Zemes" ietvaros, aicina cilvēkus pieteikties lidojumam uz Mēnesi. NASA kosmosa kuģis Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) ir gatavs uzņemt visus ceļot gribētājus.

Vilinošs piedāvājums? Izklausās neticami? Un tomēr tā ir patiesība. NASA aicina cilvēkus pieteikties un sūtīt savus vārdus, lai nosūtītu tos uz Mēnesi ar kosmosa kuģi LRO.

Šim mērķim ir izveidota Interneta lapa, kur ikviens interesents var pieteikt savu vārdu ceļojumam uz Mēnesi. Papildus tam jūs varat izdrukāt īpašu sertifikātu un saglabāt to PDF formātā. Šis sertifikāts apliecina, ka jūsu un pārējo dalībnieku vārdi tiks saglabāti uz mikroprocesora, kas tiks iestrādāts kosmosa kuģī.

Nekavējieties, pēdējā diena, kad varēsiet pietiekties, ir 2008. gada 27. jūnijs.

"Ikviens kas līdzīgi man nosūtīs savu vārdu uz Mēnesi, kļūst par daļu no nākamo pētnieku paaudzes," pastāstīja Ketija Peddija LRO projekta līdzstrādniece no NASA. "LRO ir pirmais solis NASA plānā atgriezties uz Mēness 2020. gadā. Jūsu vārds nokļūs tur vēl pirms cilvēki atkal spers savu kāju uz Zemes pavadoņa."

Orbitālais kosmosa kuģis sastāvēs no sešiem instrumentiem. Tajā būs integrēta viena jauna tehnoloģija. LRO atgrieztie dati būs visprecīzākie un daudzpusīgākie kādi jebkad ir saņemti uz Zemes. Projekta galvenais mērķis ir drošu nolaišanās vietu meklēšana un Mēness resursu identificēšana. Kosmosa kuģis pētīs kā Mēness vide varētu ietekmēt cilvēkus.

LRO projekta laikā tiks izveidots precīzs Mēness virsmas īpašību un resursu atlass, kas noderēs potenciālās, pastāvīgās bāzes vietas izvēlē. LRO startēs 2008. gada nogalē.

The Planetary Society

1. zupinjsh tieši 3.05.2008 domāja šādi:

Kārtēja "publiskā vafele", uz kuras rēķina kāds atkal taisās nopelnīt. Varbūt tālāk skanēs rupji, taču man ir jautājums - vai ir kāda iespēja uz to pašu Mēnesi nogādāt manu kaku, kas ielikta sērkociņkastītē un uz kuras ir uzdrukāts mans vārds un uzvārds, taču šo kaku nododu ar kvēlākajiem un sirsnīgākajiem sveicieniem!... Tas jau būt pavisam kas cits.

2. Redaktors tieši 3.05.2008 domāja šādi:

Nu pagaidām neviens netaisās neko nopelnīt. Pieteikšanās ir bezmaksas pasākums. Un šāda veida akcijas ir noritējušas jau agrāk. Mērķis? Iespējams ieinteresēt cilvēkus par astronomiju un ar to saistītajām zinātnēm, popularizēt tās.

3. cydonia tieši 3.05.2008 domāja šādi:

Redaktoram taisnība. tā ir sava veida kosmisko pētijumu reklamēšana. turklāt atšķirībā no daudzu citu produktu reklamēšanas, es tam redzu jēgu. esmu "nolaidies" uz marsa, un taisos "nolaisties" vēl. esmu "apmeklējis" wild 2. atrodos "ceļā" uz plutonu. utt. lro nebūs izņēmums. turklāt, kosmiskās organizācijas mēdz izsniegt arī interesantākus tūristu sertifikātus. piemēram, par marsa koda atšifrēšanu. spēle protams, bet par ko ta ne? vai arī, par stardust virtuālā mikrskopa apgūšanu. sīkums, bet patīkami.