ELKO Grupa
Kā nokļūt līdz observatorijai (Small)
ZINĀŠANAI:

Smiltīs iestrēgst otrs visurgājējs


Publicēts: 4.07.2009

Kā jau esam iepriekš rakstījuši, Marsa visurgājējs Spirit ir iestrēdzis smalkās, miltiem līdzīgās smiltīs uz Marsa. 30. jūnijā smiltīs iestrēga arī otrs visurgājējs. Tagad zinātniekiem būs vieglāk izdomāt, kā no smilšu žņaugiem atbrīvot robotu no sarkanās planētas.

Sirdszāles nemeklējiet, jo otrs robots nav Opportunity. Tas ir Spirit kopija, kas atrodas uz Zemes, JPL laboratorijā Kalifornijā, kur jau kādu laiku iepriekš tika izveidots izmēģinājumu lauciņš, kurš maksimāli atgādina apstākļus Trojas laukā uz Marsa.

2009. gada 30. jūnijā Spirit dubultnieks iebrauca šajās smiltīs un, zinātniekiem par prieku, tajās iestrēga tāpat kā Spirit smiltīs uz sarkanās planētas. Nākamo nedēļu laikā JPL laboratorijā tiks izstrādāti iespējamie plāni, kā atbrīvot robotu.

Lai vēl precīzāk atainotu apstākļus, ar kādiem saskaras visurgājējs uz Marsa, 1. jūlijā zem robota tika novietots klints gabals.

Cerēsim, ka zinātniekiem izdosies atbrīvot visurgājēju uz Zemes, lai arī Spirit atkal varētu izjust brīvības garšu.

NASA JPL

Komentāri

  1. Nelabojams tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    Ai!

  2. andrisp tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    hah, man kaut kā iepriekš bija radies iespaids, ka šis robots ir tikai kādi 40x40 cm :)

  3. Redaktors tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    Svars: ~180kg; Dimensijas: 1,5 m augstumā, 2,3 m platumā un 1,6 m garumā. Maziņi nav, padusē pasist un aiznest nevarēs.

  4. Vertigo tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    40x40 :D taads kaartiigaa veetraa butu aipuusts :)

  5. NixN tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    ar tik sīkiem riteņiem nav aršana pa off-roadu :|

  6. marchello12 tieši 4.07.2009 domāja šādi:

    Mars Science Laboratory būs vēl milzīgāks (900kg svars) - automašīnas izmērā.
    http://www.nasa.gov/centers/jpl/images/content/291450main_msl-wheels-browse.jpg

  7. Agzas tieši 6.07.2009 domāja šādi:

    oij, toč gandrīz sāku uztraukties par opportunity...

  8. asdf tieši 9.07.2009 domāja šādi:

    Kāpēc neliek kāpurķēdes?

  9. cydonia tieši 9.07.2009 domāja šādi:

    >asdf
    lielisks jautajums! nezinu pat kā atbildēt. tomēr līdz šim nekad un nekur uz mēness vai marsa, neviens roveris nav bijis ar ķēdēm. vēl vairāk, visi riteņu dizaini ir bijuši diezgan līdzīgi.es brīvā brīdī parakšu atbildi uz tavu jautājumu. tiešām interesanti. :)

  10. cydonia tieši 10.07.2009 domāja šādi:

    >asdf
    vārdu sakot tā... tas protams ir dizaina jautājums.galvenais dizaina apsvērums varētu būt svars. dodoties kosmosā, sevišķi tālajā kosmosā, tas vienmēr ir viens no svarīgākajiem dizaina elementiem. katrs grams uzliek papildus prasības nesējam, zondei, nolaižamajam aparātam, pašam roverim. katrs grams, kas tiks pievienots, šai gadījumā, ritenim, būs jāatņem kādam zinātniskam intrumentam. pieliekot kārtīgas kāpurķēdes, iespējams, tas roveris tur vienkārši varētu braukāt savā nodabā, jo instrumentiem vietas (svara) vairs neatrastos.kāpurķēdes, uzmestu (uzvilktu) augšā papildus putekļus. tas var izrādīties nopietns apsvērums. uz zemes vienkārši. džeks izlec no tanka, nospārda zemes nost un brauc tālāk. uz marsa nebūs tik vienkārši. turklāt putekļi tur ir "vieglāki". putēs vairāk. konkrētajiem roveriem ir saules baterijas, kuru tīrība ir ļoti kritiska. montēt kaut ko līdzīgu dubļusargiem? vēl papildus svars.sešu neatkarīgas piekares riteņu dizains, ļauj roverim pārvarēt akmeņus, kas ir lielāki par pašu riteni. tas nebūtu iespējams, ja roverim būtu ķēdes. vismaz vienkāršā ķēžu transporta izpratnē.ķēžu transports ir sarežģītāks no kustīgu detaļu viedokļa. jo vairāk kustīgu detaļu, jo lielāka iespēja, ka kaut kas varētu salūzt. lidojot kosmosā, kur serviss pārsvarā gadījumu nav iespējams vispār nekāds, konstrukcijas vienkāršība ir augstā vērtē.visam pa virsu, nav nekādas garantijas, ka ķēžu transports nebūtu iestrēdzis.
    izskatās, ka konkrētajā gadījumā riteņu dizais ir gan vienkāršks, gan drošāks, gan funkcionālāks.






Atļauts izmantot: <b><i><br>Manas domas:


SEKOJIET MUMS
NENOKAVĒ!