Pavadoņu pārraugs

Publicēts: 7.09.2008

Internets ir kaitīgs. Padomājiet tikai, apsēdies paskatīties kaut ko uz pāris minūtēm un pēc dažām stundām attopies, ka esi aizmirsis par visu todien iecerēto. Jaunākais Google Earth papildinājums noteikti nepalīdzēs samazināt tiešsaistē pavadīto laiku.

Google Earth jaunākais papildinājums jeb pielikums piedāvā ikvienam interesentam izsekot aptuveni 13 000 mākslīgos pavadoņus, kas atrodas orbītās ap Zemi. ASV stratēģiskais komandcentrs jau izsenis atseko katru no tiem - gan aktīvos, gan jau sen mirušos. Tagad šāda iespēja ir arī tev.

Kosmisko drazu izsekošana ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām astronomijas "nozarēm". Jebkurš mākslīgais pavadonis, kurš nonāk tuvējā kosmosā, palielina risku citu pavadoņu un kosmisko kuģu startam, kā arī apdraud jau orbītās esošos, ieskaitot starptautisko kosmisko staciju.

Augusta mēnesī SKS nācās izvairīties no Krievijas mākslīgā pavadoņa atlūzām, izmantojot Eiropas kosmosa aģentūras ATV kravas kuģi, kas samazināja SKS orbītas augstumu par 1,5 kilometriem.

Ar Google Earth papildinājuma palīdzību jūs varat uzzināt visu par pavadoņa startu, saturu un īpašniekiem, kā arī vai tas ir aktīvs vai nē. Tāpat var ieraudzīt precīzu trajektoriju, pa kādu šis objekts riņķo ap Zemi.

Ielūkojieties šajā kartē un jūs būsiet pārsteigti par milzīgo daudzumu "miroņu", kas atrodami virs mūsu galvām. Gribot negribot prātā nāk pēdējais studijas Pixar veikums  Vall-E, kur cilvēces spēja ražot atkritumus bija redzama gan uz planētas, gan ap to.

Universe Today

1. kj tieši 7.09.2008 domāja šādi:

man ir google earth, bet nevaru saprast ka var tos satelitus skatities

2. Redaktors tieši 7.09.2008 domāja šādi:

3. Aiv J. tieši 8.09.2008 domāja šādi:

13 000 --- hmm? Tik daudz milzīgi atkritumu gablali pa tik salīdzinoši īsu laiku. Tas tiešām ir daudz.

4. kj tieši 8.09.2008 domāja šādi:

nau jau nemaz ik milzigi.

5. cydonia tieši 9.09.2008 domāja šādi:

>Aiv J.
    13 000 ir tikai tie, kas atrodas katalogos. kuriem ir zināmas orbītas un ar kuriem rēķinās.
    patiesais skaits atlūzām, kas ir lielākas par 1 cm, tiek lēsts pāri par 600 000 !
    ja ņem vērā, ka pirms nieka 50 gadiem nebija nevienas, mēs tiešām esam cūkas.

vislielākās cūkas laikam ir ķīnieši. nesen (kādu pusotru gadu atpakaļ?) šie apzināti sašāva vienu savu pavadoni (testēja ieročus). rezultātā 2300 ievērojami atlūzu gabali, 35 000 - mazāki (1 cm un vairāk), un ap miljonu 1 mm un lielāki.

ne vienmēr tā ir ļaunprātība. gadās ka nesēji sprāgst jau tuvu orbītai. tad arī rodas milzīgs daudzums atlūzu.

6. aplle junk tieši 6.04.2009 domāja šādi:

tur satalītus nevar lejuplādet vajag google ea pro a man nav licenses vestuli izdzesu nesapratu un iszdesu bet tapat junks

7. gudrs jou tieši 6.04.2009 domāja šādi:

vouv tik daudz neticu apkārt visai zemei kruti es atradu huble teleskopu 3d normāls tikai brūns ar dzeltenu

8. Indzha tieši 6.04.2009 domāja šādi:

Nu ~ tā pat kā multenē WALL-E :D

9. nākotnes vecis tieši 9.04.2009 domāja šādi:

gudrs jou a kur hublle teleskops ir?

10. cydonia tieši 9.04.2009 domāja šādi:

>nākotnes vecis
    hubble atrodas zemā, gandrīz cirkulārā, orbītā, 28,5° pret ekvatoru, 560km augstumā. ātrums 7,5km/s, apriņošanas laiks 97 minūtes.

11. nākotnes vecis tieši 17.04.2009 domāja šādi:

cydonia liels paldies par visu atradu arī3d modeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!