Bīstamais asteroīds – mākslīgas izcelsmes objekts

Publicēts: 13.11.2007

Pagājušajā nedēļā Mazo planētu centrs sacēla trauksmi un profesionālajām observatorijām izsūtītajā vēstulē paziņoja, ka līdz šim nezināms asteroīds Zemei palidos garām Zemei tikai 5600 kilometru attālumā.

Jaunajam objektam tika piešķirts oficiāls ieraksts katalogā un visas pasaules astronomi vāca datus par bīstamo 2007 VN84. Šī tikšanās būtu viena no vistuvākajām ar vērā ņemama izmēra objektu. Attālums būs vēl mazāks nekā puse no Zemes diametra.

Tad Denis Denisenko no Maskavas Kosmosa izpētes institūta atklāja kaut ko pārsteidzošu. Viņš pamanīja, ka asteroīda trajektorija perfekti sakrīt ar kosmosa zondes Rosetta plānoto trajektoriju.

Rosetta tika palaista kosmosā 2004. gada martā. Šis automātiskais kuģis ir paredzēts Gerasimenko komētas izpētei. 2014. gadā zonde ieies orbītā ap šo ledus gabalu aptuveni 675 miljons kilometru attālumā no Saules. Lai nokļūtu tik tālu Rosetta aptuveni 10 gadus pavadīs palielinot savu ātrumu ar gravitācijas palīdzību, veicot vismaz 3 tuvus lidojumus gar Zemi un vienu gar Marsu.

Šonakt Rosetta ar ātrumu 12.5km/s palidos garām Zemei. Vistuvākais punkts atradīsies virs Klusā okeāna. Šis ir pirmspēdējais plānotais gravitācijas ieskrējiens. Iepriekšējie tika veikti 2004. gada 4. martā attiecībā pret Zemi. Tad 2007. gada 25. februārī gar Marsu. Pēdējais „atspēriens” tiks izdarīts 2009. gada 13. novembrī.

Šis reālais notikums atgādina Artūra Klarka stāstu „Tikšanās ar Rāmu” un liek visiem kosmiskajā izpētē un apgūšanā iesaistītajiem padomāt, cik svarīga ir informācijas apmaiņa.

SPACE.com