Uzdāvini zvaigznes!

Asteroīdu izpētes aparāti

Jauna orbīta, jaunas iespējas

Jauna orbīta, jaunas iespējas (281/2)

Publicēts: 4.06.2018
NASA kosmiskais aparāts Dawn startēja 2007.gadā. Tā galamērķis bija asteroīdu josla, kur Dawn devās pētīt divus lielākos asteroīdu joslas objektus - asteroīdu Vesta un pundurplanētu Cerēru. Pēdējo Dawn sasniedza 2015.gada martā un atrodas tur joprojām. 2018.gada jūnija sākumā plānots nolaisties tuvāk Cerērai. Turpmāk Dawn riņķos nieka 50 km attālumā.
Lūsija un Psīhe

Lūsija un Psīhe (946/1)

Publicēts: 5.01.2017
Lūsija un Psīhe - šīs "dāmas" nākotnē varētu sniegt jaunu ieskatu Saules sistēmas vēstures posmā, kas sākās aptuveni 10 miljonus gadus pēc Saules dzimšanas. NASA izvēlējās attīstīt šīs divas misijas no pieciem kandidātiem. Plānots, ka kosmiskie aparāti varētu startēt attiecīgi 2021. un 2023. gadā.
Nosūtiet kosmosā savus mākslas darbus!

Nosūtiet kosmosā savus mākslas darbus! (977/0)

Publicēts: 10.03.2016
Latvijas Astronomijas biedrība un Mazais meteorītu muzejs aicina ikvienu interesentu iesaistīties unikālā bezmaksas NASA akcijā, nosūtot savu mākslas darbu kosmiskā ceļojumā OSIRIS-REx misijā uz Benu asteroīdu. Nesējraķetes starts ieplānots jau šī gada septembrī. Mākslas darbu iesniegšanas pēdējais termiņš ir ne vēlāk kā šī gada 20. marts, taču pievienošana…
NEOWISE pirmais darba mēnesis tuvojas noslēgumam

NEOWISE pirmais darba mēnesis tuvojas noslēgumam (1439/4)

Publicēts: 24.01.2014
Pirmajās 25 dienās pēc NEOWISE misijas darbības uzsākšanas, ir izdevies reģistrēt 857 mazos debesu ķermeņus Saules sistēmā, tai skaitā 22 Zemei tuvos objektus un 4 komētas. Trīs no Zemei tuvajiem objektiem ir jaunatklāti. To diametrs ir mērāms simtos metru un visi ir tumši kā ogle.
Guļošā modināšana

Guļošā modināšana (1204/0)

Publicēts: 23.08.2013
NASA kosmisko aparātu, kas pirms pelnītas atpūtas palīdzēja atklāt tūkstošiem asteroīdu Saules sistēmā, mēģinās atmodināt 2013. gada septembrī, pagarinot misiju uz trim gadiem. WISE uzdevums būs pētīt Zemei tuvo un potenciāli bīstamo asteroīdu populāciju, kā arī tos asteroīdus, kas atzīti par derīgiem asteroīdu izpētes misijām.
Dawn uzsāk pēdējo zinātnisko datu vākšanas fāzi ap Vestu

Dawn uzsāk pēdējo zinātnisko datu vākšanas fāzi ap Vestu (1716/0)

Publicēts: 17.06.2012
Pēc aptuveni piecu mēnešu ilgušās milzu asteroīda izpētes zemākajā orbītā, NASA kosmiskais aparāts Dawn ir uzsācis pēdējo zinātnisko datu vākšanas fāzi, atrodoties vidēji 680 kilometrus virs virsmas.
Dawn redz Vestu labāk nekā Habls

Dawn redz Vestu labāk nekā Habls (4166/2)

Publicēts: 29.06.2011
NASA automatizētā zonde Dawn arvien tuvāk nokļūst asteroīdam Vesta. Paredzēts, ka 2011. gada 16. jūlijā Dawn ieies orbītā ap šo debesu ķermeni un atradīsies tur aptuveni gadu. Zinātniski datu ieguve varētu sākties jau augusta sākumā. Tiek uzskatīts, ka asteroīds Vesta, kurš atrodas galvenajā asteroīdu joslā, ir daudzu uz Zemes nokritušo meteorītu avots.
Pirmais asteroīds no WISE

Pirmais asteroīds no WISE (1927/0)

Publicēts: 26.01.2010
NASA plaša lauka infrasarkano staru spektra zonde WISE ir atklājusi pirmo Zemei tuvo asteroīdu - pirmo no simtiem, kurus zinātnieki cer atrast zondes darbības laikā.
Rītausma asteroīdu joslā

Rītausma asteroīdu joslā (2112/0)

Publicēts: 29.11.2009
NASA zonde Dawn (Rītausma) ir atkal ielidojusi Saules sistēmas asteroīdu joslā, lai šoreiz tur arī paliktu.
Hayabusas ērkšķainais ceļš mājup

Hayabusas ērkšķainais ceļš mājup (1126/0)

Publicēts: 11.11.2009
Hayabusa varētu kļūt par pirmo zondi, kura ir apmeklējusi asteroīdu un atgriezusi tā paraugus. Varētu, bet pēdējā laika notikumi krietni vien samazina cerības. Pagājušā nedēļā sabojājās vēl viens no jonu dzinējiem. Zondei palicis vairs tikai viens jonu dzinējs, kurš piedevām ir sabojājies.
MĒNESS FĀZE