Zvaigžņu veidošanās reģions NGC 3582 (1513/2)

Publicēts: 11.06.2013

Kas notiek NGC 3582 miglājā? Dzimst jaunas zvaigznes un veidojas interesantas molekulas. Šis sarežģītais miglājs atrodas zvaigžņu veidošanās reģionā RCW 57. Attēlā redzami blīvi putekļu sakopojumi, spožas zvaigznes, kuras piedzimušas pēdējo dažu miljons gadu laikā, mirdzošas ūdeņraža gāzes apgabali un milzīgas gāzu cilpas, kuras izmet mirstošās zvaigznes. Šajā reģionā zināmas vismaz 33 masīvas zvaigznes, kuru veidošanās fāze tuvojas noslēgumam. Miglājā konstatētas sarežģītas oglekļa molekulas - policikliskie aromātiskie ogļūdeņraži (PAH). Tiek uzskatīts, ka šīs molekulas rodas atdziestošos zvaigžņu veidošanās reģionos. Iespējams, ka PAH veidošanās Saules miglājā pirms aptuveni pieciem miljardiem gadu bija nozīmīgs solis dzīvības attīstībā uz Zemes.

Autortiesības: Desert Hollow Observatory

Lielāks attēls 960x676px (184.85 KB)

1. m3pl tieši 29.10.2013 domāja šādi:

Jautājums zinošajiem: kā šajās kosmosa fotogrāfijās tiek veidotas krāsas? Teiksim, šajā gadījumā, kas dod gaismu šim miglājam? No kurienes tur radusies brūnā un zilā krāsa?

2. Jupis tieši 29.10.2013 domāja šādi:

Pirmkārt, iespējams, ka attēls uzņemts redzamajā gaismā un aptuveni tāds arī izskatās nakts debesīs (ņemot vērā palielinājumu un krāsu piesātinājumu bildē).
    Otrkārt, ja tā nav, tad attēlus bieži kombinē no dažām (~3) emisijas līnijām, ko izstaro gāzē sastopami, nozīmīgi atomāri joni - skābeklis, ūdeņradis, slāpeklis... Tādā gadījumā kautrai šaurajai līnijai piešķir savu krāsu, kas vairāk vai mazāk tuva līnijas patiesajai krāsai (tā var būt arī UV vai IR diapazonā) un tās sakombinē kopā kā parastu digitālu attēlu, kur visa krāsu gamma arī ir panākta tikai ar trim pamatkrāsām.