Venēras un Jupitera satuvošanās (3515/2)

Publicēts: 2.02.2008

Nedaudz virs horizonta jūs redzat otro un trešo spožākos debesu objektus aiz Mēness. Jupiters un Venēra šajā attēlā, kas uzņemts 2008. gada 30. janvārī, atrodas 2 grādu attālumā viens no otra. Maksimāli tuvu tie atradās 1. februāra rītā - tikai pusgrāds šķīra šīs divas planētas. Attēls tapis pie Kaspijas jūras. Autors ir Bebeks Tefreši.

Lielāks attēls 1200x807px (160.59 KB)

1. Daiga tieši 18.03.2008 domāja šādi:

Brīnišķīgs attēls!
    Mani interesē viss par zveigznēm, jaunākajiem atklājumiem astronomijā, jaunu miglāju u.c. kosmisko vietu nosaukumiem. Tie laikam ir astronīmi vai kosmonīmi...Vai ir kādi sistemātiski pētījumi par nosaukumu došanas kārtību jauniem objektiem kosmosā (Visuma kartē).Senāk smēlās no grieķu mitoloģijas (planētu pavadoņi), bet no ienāk mūsdienu(20.-21. gs) reālijas, nosaukumi, zinātnieku vārdi mitoloģisko varoņu vietā.(Zīmulis, Sambrēro, Krišbarons. Vēl cita kategorija ir Zemes vietvārdu pārnešana uz citām planētām (Olimpa kalns uz Marsa).

2. cydonia tieši 18.03.2008 domāja šādi:

arī šodien cilvēki nekautrējas kosmiskiem objektiem dot grieķiskus vārdus. bet protams, lietā tiek likts viss ko vien var iedomāties. sevišķi, ja runa iet ne tikai par lieliem kosmiskiem objektiem, bet arī par detaļām. cassini atrodoties saturna orbītā ir fiksējis tūkstošiem jaunu detaļu uz saturna pavadoņiem. daudzi krāteri, kalni, ielejas, ezeri ir ieguvuši savus vietvārdus. oportunity un spirit pa marsu ceļo jau trīs gadus. nemaz nerunājot par kalniem un krāteriem, katram izpētītajam akmentiņam ir dots vārds.