Tīģera strīpas uz Encelada (1725/1)

Publicēts: 6.04.2014

Vai Encelada "tīģera strīpas" ir plaisas, kas stiepjas līdz iespējamajiem pazemes okeāniem? Caur šīm plaisām kosmosā plūst ledus daļiņas, radot mākoni virs Saturna pavadoņa dienvidpola, kā arī piedaloties Saturna E gredzena veidošanā. Pierādījumus notiekošajam sagādāja NASA kosmiskais aparāts Cassini, kas šobrīd atrodas Saturna sistēmā. Tā dēvētās "tīģera strīpas" ir iekrāsotas zilā tonī. Patlaban nav skaidrs, kādēļ Encelads ir aktīvs, ja turpat blakām esošais, aptuveni tāda paša izmēra Mimass ir kluss. Jaunus pierādījumus pazemes okeānu eksistencei ir sagādājuši gravitācijas pētījumi. Tā ir interesanta perspektīva, jo Encelada okeāni ir vieta, kur teorētiski var pastāvēt dzīvība.

Autortiesības: Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA

Lielāks attēls 3237x3812px (1.21 MB)

1. cydonia tieši 16.10.2015 domāja šādi:

atsaucoties uz šo gana zināmo encelada attēlu, nule (14.oktobrī, 2015) cassini uzknipsēja "krāterus" encelada ziemeļpola tuvumā. tie izskatās kā sakusuši kopā. pāri tiem svaigas plaisas. varam tikai minēt kas to visu veido. saturna gravitācija vai kompleksi procesi encelada dzīlēs, bet rezultātā virsma izskatās "plastiska".