Liesmas miglāja dzīlēs (1435/0)

Publicēts: 10.05.2014

Liesmas miglājs ir putekļiem un zvaigznēm bagāts reģions Oriona zvaigznājā, konkrētāk, Oriona "jostā", aptuveni 1400 gaismas gadu attālumā. Fotografējot šo pašu reģionu ar Čandras teleskopu rentgenstaru diapazonā un ar Spitzera teleskopu infrasarkano staru diapazonā, iespējams palūkoties ar blīvā putekļu un gāzes aizkara. Liesmas miglājā atrodas jaunu zvaigžņu kopa NGC 2024, kuras zvaigžņu vecums ir no 200 000 līdz 1,5 miljoniem gadu. Interesanti, ka jaunākās zvaigznes atrodas zvaigžņu kopas centrā, kas neatbilst ierastajiem zvaigžņu veidošanās modeļiem, saskaņā ar kuriem zvaigznes parasti sāk veidoties molekulārā mākoņa sablīvējuma centrālajā daļā. Tādejādi Liesmas miglāja zvaigžņu kopas veidošanās gadījumā varētu darboties sarežģītāks modelis. Iespējams centrā zvaigžņu veidošanās norit ilgāk, vai arī, savienojoties mazākām kopām, vecākās zvaigznes no kopas centra ir izmestas nomalē.

Liesmas miglāja optiskais attēls