Zvaigznes, kas nosauktas par godu māksliniekiem (2658/0)

Publicēts: 26.11.2014
Jautājumu uzdeva: R.A.

Vai eksistē kāda zvaigzne debesīs ar nosaukumu "opera", vai arī vai eksistē zvaigznes, kurām ir doti nosaukumi par godu personām, kas saistītas ar operu(māksliniekiem, solistiem u.t.t.) ja tādas eksistē, tad kur tieši?

Lai arī ar cilvēka aci redzami ir tūkstošiem zvaigžņu, vārdi ir doti tikai nedaudzām. Šo procedūru ir veikuši antīkās pasaules astronomi (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_proper_names_of_stars) un kopš tā laika tikai dažas zvaigznes ir ieguvušas savus īpašos nosaukumus papildus jau minētajam sarakstam (http://en.wikipedia.org/wiki/Stars_named_after_people). Šajā sarakstā gan figurē pārsvarā atklājēji, astronomi utml. personas. Lielākā daļa no zināmajām zvaigznēm Piena Ceļa un citās tuvākajās galaktikās tiek numurētas vai nu pēc katalogiem vai arī pēc zvaigznāja, kurā tās atrodas. Zvaigžņu nosaukumi, kas tiešā veidā būtu veltīti māksliniekiem, nav zināmi. Protams, ņemot vērā, ka astronomi savulaik bija arī mākslinieki, ir vērts parakties šo personu (http://en.wikipedia.org/wiki/Stars_named_after_people) biogrāfijās.

Vairāk ar mākslu saistītus cilvēkus var atrast krāteru un mazo planētu (asteroīdu) nosaukumos. Piemēram, uz Merkura (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_craters_on_Mercury), uz Marsa (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_craters_on_Mars), Mēness (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_craters_on_the_Moon). Mazo planētu vārdu sarakstā atradīsies arī Vijai Artmanei veltīts objekts (http://www.minorplanetcenter.net/iau/lists/MPNames.html) utml.