Zinātnes kafejnīca "Gravitācijas viļņi un melnie caurumi"

Publicēts: 30.03.2016

Gravitācijas viļņi ir melno caurumu saplūšanas "gulbja dziesma". Bet ne tikai. 2016. gada 7. aprīlī plkst. 18, atnākot uz Zinātnes kafejnīcu "Gravitācijas viļņi un melnie caurumi" – Latvijas Universitātes kafejnīcā, uzzināsit, kur un kā rodas gravitācijas viļņi, un ko ar tiem iesākt.

Par gravitācijas viļņiem un to uztveršanu stāstīs LU asociētais profesors, Dr. phys. Vjačeslavs Kaščejevs. Lundas universitātes profesors, astronoms Dainis Draviņš izskaidros, kādi kosmiskie avoti rada gravitācijas viļņus.

Savukārt LU Fizikas un matemātikas fakultātes vadošais pētnieks Dr. Florians Gahbauers pastāstīs, kādi gravitācijas viļņi varēja rasties Visuma pirmsākumos, bet LU Astronomijas institūta pētnieks, Dr. paed. Ilgonis Vilks ieskicēs, kādi gravitācijas viļņu detektori turpmāk darbosies kosmosā.

Pasākumu vada Dr. Juris Šteinbergs.

"Zinātnes kafejnīcas" mērķis ir raisīt brīvu diskusiju neformālā vidē par sabiedrību interesējošiem zinātnes jautājumiem. Tā ir iespēja tikties ar attiecīgās jomas ekspertiem un uzdot viņiem jebkuru interesējošu jautājumu un noskaidrot līdz šim neizprasto par kādu konkrētu zinātnes jomu, šoreiz, par jaunumiem gravitācijas viļņu pētniecībā, kas kļuvuši ļoti aktuāli.

Pirmajiem 50  apmeklētājiem sulas glāze par brīvu.

Latvijas Universitāte