Viena Zeme, vienas debesis

Publicēts: 25.04.2008

Lai arī banāls fakts, bet mums visiem, kas dzīvojam uz šīs planētas ir tikai viena Zeme un vienas debesis virs mūsu galvām. Viena Saule, kas apspīd un dod dzīvību. 2009. gads ir pasludināts par starptautisko astronomijas gadu - Visums Taviem atklājumiem.

Cilvēce kopš saviem pirmsākumiem ir skatījusies debesīs un apjautusi to brīnišķīgo skaistumu, un izmantojusi zināšanas ko sniedz debesu kustības izpratne. Kopš teleskopu atklāšanas cilvēku acīm ir pavērusies brīnumaina pasaule ar prātam neaptveramiem objektiem.

Astronomijas zinātne šobrīd piedzīvo vēl nebijušu uzplaukumu. Nebūs melots, ja teiksim, ka līdz brīdim, kad cilvēks spers savu kāju uz citas planētas, nav vairs palicis daudz. Līdz brīdim, kad atgriezīsies uz Mēness, lai tur paliktu - vēl mazāk. Un kur nu vēl tādi celmlauži kā Habla, Čandras un Spitzera teleskopi. Bezbailīgi astronauti, kas daudzus mēnešus dzīvo starptautiskajā kosmosa stacijā. Un kur nu vēl automatizētie kosmosa kuģi, kas pēta tālas planētas - Cassini, New Horizons, Messenger. Tā varētu turpināt un turpināt, pieminot cilvēku sasniegumus kosmosa izpētes jomā.

Atcerēsimies šo frāzi - viena Zeme, vienas debesis. Viena Zeme... cienīsim un centīsimies to saglabāt līdz brīdim, kad cilvēce spēs nokļūt uz citām, Zemei līdzīgām planētām.

Lai skaidras debesis!