Pašbildes autors ir ...

Publicēts: 26.02.2014

Akcijā “Gada vārds, nevārds un spārnotais teiciens” par 2013.gada vārdu atzīts vārds "pašbilde" – ar mobilā tālruņa kameru iemūžināta pašportreta apzīmējums, kas ir latviskots angļu vārds "selfie". Nu jau pašbildes taisa ne tikai cilvēki uz Zemes, astronauti orbītā ap to, bet arī kosmiskie aparāti, kas atrodas citās Saules sistēmas vietās. Attēlā redzamā zonde nav izņēmums. Tās fonā redzamais objekts viennozīmīgi nav Zeme. Vai tu atpazīsti objektu un pašbildes autoru?

Attēlā redzama Eiropas Kosmosa aģentūras zonde Rosetta, kas 2007. gada 25. februārī palidoja garām Marsam 250 kilometru attālumā. Nolaišanās modulis Philae nofotografēja Marsu no aptuveni 1000 kilometru attāluma, aptuveni 4 minūtes pirms tam, kad zonde atradās vistuvāk planētai. Attēlā redzama daļa no Rosetta 14 metrus garajiem Saules paneļiem. Fonā redzama Marsa ziemeļu puslode un Mawrth Vallis, kur, kā liecina Mars Express dati, ir minerāli, kas veidojušies ūdens klātbūtnē.

Lidojums garām Marsam bija viens no gravitācijas manevriem, kas novirzīja zondi nepieciešamajā trajektorijā, lai 2014. gada augustā kosmiskais aparāts varētu tikties ar Čurjumova-Gerasimenko (67P) komētu.

2014. gada 2. martā apritēs 10 gadi kopš Rosetta starta.

1. nelabojams tieši 25.02.2014 domāja šādi:

MRO?

2. Jupis tieši 27.02.2014 domāja šādi:

Mjā, planētu atpazīt vieglāk :)