Sacensības ir sākušās

Publicēts: 9.01.2008

Nu kurš gan nav dzirdējis vai pat dzīvojis laikos, kad starp divām pasaules lielvalstīm virmoja ne tikai aukstais karš, bet arī sacensība zinātnes sfērās, jo sevišķi visuma izpētē un apguvē. Šķiet, ka Krievija ir atguvusies no sabrukuma šoka un ir gatava atkal stāties uz starta līnijas, lai sacenstos ar ASV par titulu - "Pirmais cilvēks uz Marsa".

Kā izteicās viens no Krievijas zinātniekiem, šī lielvalsts patlaban ir vadošajās pozīcijās, lai pirmā realizētu pārdrošo plānu par cilvēka izsēdināšanu uz Marsa jau 2025. gadā.

"Mums ir handikaps šajā sfērā, jo mums ir vislielākā pieredze cilvēku pilotējamajos kosmosa lidojumos," pastāstīja Kosmosa izpētes institūta direktors Ļevs Zeļonijs.

Mērķis kļūt par pirmo valsti pasaulē, kas 2025. gadā izsēdinās uz Marsa cilvēkus, ir "tehniski un ekonomiski iespējams".

Marss ir ļoti prestiža balva Krievijas valstij, kas tādejādi grib celt savas "zinātnes un politikas reitingu".

"Mēs zaudējām sacensībās kļūt pirmajiem uz Mēness," piebilda Zeļonijs, kad ASV kosmosa kuģis Apollo 11 uz Zemes pavadoņa nosēdās 1969. gada 20. jūlijā un Nils Ārmstrongs kļuva par pirmo cilvēku uz Mēness. Pēdējā cilvēku ekspedīcija uz Mēnesi bija 1972. gada decembrī ar kosmosa kuģi Apollo 17.

Skatīsimies, gaidīsim rezultātus. Katrā ziņā kosmiskā sacensība bija labs stimuls un kopumā veicināja zinātnes attīstību.

MARSDAILY