Pētnieki ar Baldones Šmita teleskopu atklājuši piecus jaunus asteroīdus

Publicēts: 5.11.2015

Rudens novērošanas sezonā ar Baldones Šmita teleskopu Latvijas Universitātes (LU) Astronomijas institūta Astrofizikas observatorijai izdevies atklāt piecus jaunus asteroīdus, kuri Mazo Planētu Centra sarakstā reģistrēti ar pagaidu apzīmējumiem 2015 TW238; 2015 TN260; 2015 TC23; 2015 TO260; 2015 TQ260.

Pirmie divi no tiem ir 19, bet pārējie 20  redzamā zvaigžņlieluma objekti. Asteroīdu 2015 TC23 ir izdevies novērot ilgākā laika posmā, tāpēc šī 1 km lielā objekta orbīta jau iezīmēta precīzāk nekā pārējiem. Jāpaiet vēl trīs līdz piecu gadu ilgam pētījumu periodam, līdz asteroīdi iegūs precīzus orbītu parametrus, tiem tiks piešķirti numuri un nobeigumā arī nosaukumi. Līdz šim Astrofizikas observatorijā veiktie pētījumi ļāvuši dot nosaukumus jau deviņiem Saules sistēmas mazajiem ķermeņiem.

Pētījumus veic LU Astronomijas institūta vadošais pētnieks Ilgmārs Eglītis sadarbībā ar Viļņas Universitātes Teorētiskās fizikas un astronomijas institūta vadošo pētnieku Kazimieru Černi.

LU Preses centrs

1. Jupis tieši 5.11.2015 domāja šādi:

Malači! Apsveicu! Prieks dzirdēt par panākumiem!

2. Helmuts tieši 5.11.2015 domāja šādi:

Un tagad iedomājamies cik asteroīdveidīgos atradīs mākslīgais intelekts apbruņots ar visiem pasaules teleskopiem vienlaicīgi :)

3. aigarskkk tieši 9.11.2015 domāja šādi:

Malači