Marss krāsojas rozā toņos

Publicēts: 6.08.2013

Sadarbojoties kompānijai Mattel un NASA, Marss ir iekrāsojies rozā toņos. 2013. gada 5. augustā, kas sakrīt ar NASA visurgājēja Curiosity (Zinātkāre) nolaišanās uz Marsa gadadienu, oficiāli tika publiskota slavenās lelles Bārbijas jaunā apģērbu un aksesuāru kolekcija - "Marsa pētniece Bārbija". Skafandrā, kurā dominē baltie un rozā toņi, tērptā lelle redzama uz Marsa ainavas fona. Visurgājējam Curiosity arī pamanīsiet nelielas krāsu modifikācijas.

"Gatava papildināt sarkano planētu ar rozā noskaņu, Bārbija ir ģērbusies stilīgā skafandrā ar atstarojošiem rozā elementiem, ķiveri, mugursomu un rozā zābakiem," varam lasīt jaunās kolekcijas aprakstā.

Jaunais Bārbijas imidžs tika izveidots projekta "Es varu kļūt par" ietvaros, tādejādi iepazīstinot jaunās pircējas un leļļu īpašnieces ar iespējamajām nākotnes profesijām.

"Papildinot vairāk nekā 130 profesiju sarakstu, Marsa pētniece Bārbija iedvesmo meitenes uz piedzīvojumiem un aicina vienmēr tiekties uz zvaigznēm," teikts Mattel paziņojumā.

Iepakojumā atrodams buklets, kurā aprakstīta ASV sieviešu-kosmosa pētnieču vēsture, kā arī reklamēta NASA vietne Women@NASA, kurā iespējams iegūt vēl vairāk informācijas.

Marsa pētniece Bārbija ir pirmā lelle, kura, saskaņā ar Mattel, ir tapusi sadarbībā ar NASA. Tomēr jāpiebilst, ka skafandros lelles ir tērptas jau gandrīz 50 gadus.

Pirmā Bārbija kļuva par astronauti 1965. gadā, divus gadus pēc Valentīnas Tereškovas vēsturiskā lidojuma, kad Padomju Savienības pārstāve kļuva par pirmo sievieti, kas pabijusi kosmosā. Šī apģērba un aksesuāru kolekcija pazīstama kā "Bārbija, Mis astronaute". Bārbija valkāja sudrabainu skafandru, brūnus zābakus un cimdus. Katrā komplektā bija balta ķivere un ASV karogs.

Lelles Bārbijas 50. jubilejā kompānija Mattel atkārtoti izlaida dažus slavenākos tērpus, tai skaitā arī Mis astronauti.

20 gadus pēc pirmās Bārbijas astronautes, tika izveidota jauna kosmosa iekarotāja. Šoreiz rozā un sudraba toņos krāsotā skafandrā.

1994. gadā, atzīmējot 25. gadadienu pirmajai cilvēku misijai uz Mēness, Mattel izveidoja kārtējo Bārbiju astronauti. Šoreiz tā izskatījās daudz reālāk.

Bārbija ne tikai devās kosmosā, bet, pats par sevi saprotams, apmeklēja arī ASV Astronautu nometni. Kompānijai Mattel sadarbojoties ar ASV Kosmosa un raķešu centru Hantsvilā, Alabamā, ir tapušas divas Bārbijas.

1998. gadā Bārbija bija ģērbta zilajā astronautu lidojuma apģērbā. Komplektā bija cepure ar NASA logo, miniatūra kosmosa pārtikas versija, kā arī Kosmosa nometnes beigšanas sertifikāts. Desmit gadus vēlāk Bārbija bija ģerbusies rozā T-kreklā, baltā divdaļīgā tērpā. Papildus komplektā bija iekļauta arī kaklarota, kuru rotāja zvaigzne. Šī kolekcija tika izlaista tikai 50 000 eksemplāros.

Marsa pētniece Bārbija ir jau otrā rotaļlieta, kuru kompānija Mattel izlaiž nozīmīgos ar NASA visurgājēju Curiosity saistītos datumos. 2012. gada septembrī, mēnesi pēc Curiosity nolaišanās uz Marsa, tikai publiskots Curiosity modelis Hot Wheels mašīnu 2012. gada kolekcijā.

collectSPACE