LU astronomiskajā tornī un Miniplanetārijā atklāta jaunā sezona

Publicēts: 10.10.2017

2017. gada 5. oktobrī Latvijas Universitātes Astronomiskais tornis, kas darbojas Zinātņu un tehnikas vēstures muzeja paspārnē, uzsāka 32. demonstrējumu sezonu. Kopš torņa darbības atjaunošanas torņa teleskopā ielūkojušies vairāki desmiti tūkstošu cilvēku. Astronomiskais tornis speciāli projektēts ēkai Raiņa bulvārī 19, kuru uzbūvēja 1866. – 1869. gadā. 19. gadsimtā torņa teleskopu izmantoja zinātniskiem novērojumiem, 20. gadsimta pirmajā pusē praktiskos darbus šeit veica studenti, bet kopš 1986. gada Astronomiskais tornis darbojas kā publiskā observatorija.

Šajā sezonā plānojam, ka apmeklētāju būs vairāk, jo Astronomiskais tornis būs atvērts divus vakarus nedēļā. Demonstrējumi notiks pirmdienās un ceturtdienās no 19.00 līdz 21.00 ar nosacījumu, JA IR SKAIDRAS DEBESIS. Ja attiecīgajā vakarā varat saskatīt zvaigznes, nāciet tās aplūkot tuvāk Rīgā, Raiņa bulvārī 19, kāpjot pa kāpnēm uz augšu līdz pašam jumtam.

Neskaitot interesantas zvaigznes (Polārzvaigzni, Sīriusu, dubultzvaigznes), modernajā torņa teleskopā ar 20 cm objektīva diametru var vērot Mēnesi, planētas, zvaigžņu kopas, miglājus un galaktikas. Decembrī pievērsīsim uzmanību Geminīdu meteoru plūsmai, bet janvārī vērosim Mēness aptumsumu. Nav izslēgta kādas spožas komētas parādīšanās. Novērojumu sezona tornī noslēgsies 2018. gada marta beigās, kad notiks pāreja uz vasaras laiku un debesis kļūs gaišas.

Ieejas maksa pieaugušajiem 2 eiro, skolēniem, studentiem, pensionāriem un invalīdiem 1 eiro. Latvijas Universitātes studentiem apmeklējums bez maksas.

Latvijas Universitātes Fridriha Candera – kosmosa izpētes muzeja miniplanetārijs katru ceturtdienu plkst. 11:00 – 12:00 un 18:00 – 19:00, izņemot svētku dienas, piedāvā apmeklēt planetārija seansus

Seansu temati (pēc izvēles):

• Ceļojums Saules sistēmā
  • Iepazīsim zvaigznājus!
  • Kas šobrīd redzams debesīs?
  • Stāsti par zvaigžņu dzīvi

Ziemassvētku periodā 14., 21., 28. decembrī un 4. janvārī būs pieejams īpašs seanss „Teikas par zvaigznājiem”.

Adrese: Rīga, Raiņa bulvāris 19, Latvijas Universitātes galvenā ēka, 415. telpa (4. stāvs). Seanss notiek, ja apmeklētāju skaits ir lielāks par 10 cilvēkiem. Pēc iepriekšēja pieprasījuma iespējams stāstījums krievu vai angļu valodā. Pieteikšanās seansiem pa tālruni 26539970 vai e-pastu gunta.vilka@lu.lv. Ja apmeklētāji nevar ierasties uz pieteikto seansu, lūdzam to paziņot.

Pēc vakara seansiem plkst. 19:00, ja ir skaidras debesis, ar planetārija biļeti tajā pašā ēkā iespējams apmeklēt Latvijas Universitātes Astronomisko torni, kur astronoms demonstrēs zvaigžņoto debesi teleskopā.

Miniplanetārija apmeklējuma maksa pieaugušajiem 2 eiro. Skolēniem, studentiem, pensionāriem un invalīdiem 1 eiro. Skolotājam, kas pavada grupu, apmeklējums ir bez maksas. Latvijas Universitātes studentiem ieeja bez maksas.