Astronomija dzejā Mazajā meteorītu muzejā

Publicēts: 28.08.2017

2017. gada 29. augustā plkst. 18:15 Mazajā meteorītu muzejā Rīgā, Nīcgales ielā 3 notiks dzejas lasījumi. Šajā pasākumā dzejnieki runās zvaigžņu un Visuma tematikai atbilstošus dzejoļus, savas atklāsmes un interpretācijas paužot gan filozofiskās, gan romantiskās vai pat humora noskaņās. Tā kā augusta izskaņā rudenīgās debesis vakaros kļūst aizvien tumšākas un tajās laiku pa laikam ir pamanāmas arī ar dažādām vājām rudenī novērojamām meteoru plūsmām saistītas krītošās zvaigznes, ceļā uz drīzajām Dzejas dienām par dzejas lasījumu vadmotīvu ir izvēlētas Amandas Aizpurietes rindas “Ko krītošā zvaigzne/mākoņu aizsegā sacīja/zibens plaiksnai...”.

Dzejas lasījumos piedalīsies dzejnieki Amanda Aizpuriete, Harijs Krūze, Daiga Lapāne, Silvija Ludženiece, Marita Snipke un Sarma Upesleja. Laipni gaidīti būs arī citi dzejas autori un interesenti, jo brīvajā mikrofonā būs iespēja nolasīt savu dzejoli par zvaigznēm, galaktikām un citiem Visumā novērojamiem objektiem.

Ar muzikālu pārsteigumu pasākuma dalībniekus priecēs Marita Snipke un Dainis Turks. Dziedātāji līdz šim uzstājušies citā sastāvā, bet viņu duets izveidojies tikai šovasar, un 29. augustā tam būs pirmā publiskā uzstāšanās.

Latvijas Astronomijas biedrība apvieno astronomijas profesionāļus un interesentus, lai popularizētu astronomiju. LAB biedri piedalās žurnāla „Zvaigžņotā Debess” veidošanā, vada debess novērojumus Latvijas Universitātes Astronomiskajā tornī un organizē regulāras informatīvas sanāksmes. Plašāka informācija LAB mājaslapā www.lab.lv.

Projekta Meteoriti.LV un Mazā meteorītu muzeja mērķis ir veicināt meteorītikas un ar to saistīto zinātņu attīstību un popularizēšanu Latvijā. Plašāka informācija mājaslapā www.meteoriti.lv.

LAB