Latvija un kosmosa tehnoloģijas pagātnē

Publicēts: 30.06.2009

Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” (VATP) projekta "Kosmosa tehnoloģijas - iespējas izglītībai un ekonomikas attīstībai" ietvaros ir veicis pētījumu par Latvijas uzņēmumu, nevalstisko organizāciju, pētniecības, zinātnisko un izglītības institūtu vēsturiskajiem sasniegumiem.

Latvija kosmosa tehnoloģiju jomā vēsturiski ir bijusi spēcīga divos virzienos – inženierijā un materiālzinatnēs. Sākot jau ar pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem Latvijas zinātnieki piedalījušies apmēram simts pasaules nozīmes kosmosa programmu realizācijā, galvenokārt, ņemot aktīvu un nozīmīgu dalību PSRS kosmosa programmās, t.sk. pirmo satelīt teleskopu un tālmēru izgatavošanā, padomju rakešu izolācijas materiālu izstrādē u.c. Kosmosa pētniecībai Latvija bijušas spēcīgas tradīcijas un pirmsākumi meklējami jau pagājušā gadsimta sākumā saistībā ar pasaulē pazīstama rakešbūves pioniera Fridriha Candera pētījumiem.

Plašāku informāciju varat iegūt šeit (1.18 MB)

Projektu „Kosmosa tehnoloģijas – iespējas izglītībai un ekonomikas attīstībai” atbalsta Īslande, Lihtenšteina un Norvēģija EEZ finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta ietvaros, un Latvijas valsts ar Sabiedrības integrācijas fonda starpniecību.

Ventspils Augsto tehnoloģiju parks