Page 1 of 1

EmDrive

PostPosted: 07 Sep 2016, 12:05
by cydonia
saka ka nav dūmu bez uguns. uguni pagaidām neredzu, bet dūmu nupat ir daudz.

runa par pretrunīgi vērtēto EmDrive.
https://en.wikipedia.org/wiki/RF_resona ... y_thruster

1999.gadā Roger Shawyer piedāvāja konceptu un pāris gadus vēlāk arī dizainu. tiesa, fiziķiem tas ir murgs, jo tiek pārkāpts ņūtona trešais likums. vismaz tā šķiet. šis likums ir zināms jau vairāk nekā 3 gadsimtus un viss, pilnīgi viss ko mēs novērojam šai pasaulē, neatkarīgi no mērogiem un apstākļiem, dzelžaini pakļaujas šim likumam. protams, ja vien tas nav EmDrive. grūti pateikt kur tas suns aprakts. pirmos mēģinājums pamatot un eksperimentāli pierādīt dzinēja darbību vienkārši noraka, jo tāds dzinējs nav teorētiski iespējams. punkts. bet laika gaitā par veiksmīgiem vai daļēji veiksmīgiem mēģinājumiem nomērīt dzinēja vilkmi ir ziņojuši gan briti, gan ķīnieši, gan vācieši, gan galu galā NASA, kas nu gatavo publikāciju ko varēsim ieraudzīt kaut kad gada beigās. lai izskaidrotu rezultātus vieni mēģina atrast jaunu fiziku, citi veidus kā pamatot kāpēc ņūtona trešais likums tomēr netiek pārkāpts. mani līdz šim nav pārliecinājuši ne vieni, ne otri. pasaule ir sadalījusies entuziastos un skeptiķos un es esmu samulsis.

tikām Roger Shawyer jau piedāvā konceptu otrās paaudzes EmDzinējam, bet Cannae tuvākajā laikā plāno orbītā testēt līdzīga dizaina dzinēju.
http://www.emdrive.com/IAC14publishedpaper.pdf
http://cannae.com/the-technology/

ko domājat?

Re: EmDrive

PostPosted: 07 Sep 2016, 20:47
by kobalts
Domāju ka dotai jezgai nav nekāda sakara ar kautkādu eventuālu ''EM lauka ētera kavitāciju'' kas dod kautkādu ''dzinējspēku''.
2013-14 NASA Eagleworks projekta ietveras esot ticis fiksēt ~100uN pie pieliktiem ~20W enerģijas, un arī tikai impusrežīmā.
Lieta visdrīzāk grozās ap parastu materiālu degradāciju jaudīgos uRF wiļņos. Proti no rezonatora izsistie ioni iedod impulsu pašam rezonatoram. Būtībā tāpate ionu reaktīvā kustība vien būs...
Grūti protams spriest ko/kā šie īsti tur ir mērijuši, bet pats šķūņa expermentos burtiski ar acīm redzu kā ''izgaist massa''! Manā gadijumā ~5W enerģijas ''tiek galā'' ar 999Au gildinglīfu ~5minūtēs! Domājat magnetrona targets kļuva vieglāks? -ne, gluži otrādi palika smagāks jo ieguva impulsu uz leju, līdz brīdim kad joni atsitās pret anodu un kameras sienām un viss atkal nostājās savās vietās, F1=-F2
P.S. NASA iegūtie ~100uN/force = 0,01gram/force (aptuveni tikpat daudz cik sver jauna attēlā redzamā zelta lapiņa, jeb precīzāk tas kas no tās palika pāri,)

IMG_5007.JPG
IMG_5007.JPG (951.54 KiB) Viewed 13283 times

Re: EmDrive

PostPosted: 08 Sep 2016, 10:34
by cydonia
mmm... respektīvi, tavuprāt vilkme rodas no tā ka dzinējs apēd pats sevi un neviens to nav pamanījis?

Re: EmDrive

PostPosted: 08 Sep 2016, 10:56
by kobalts
... Domāju ka jā! Visi fiksē vilkmes impulsu, bet massas diferenci pirms/pēc procesa nē, jo rezonators ir slēgts.
Vilkmes impulss ir prātam neaptverami vājš.
Jāteic ka savulaik NASA arī pārbaudija ''lidojošos follijas trīsstūrus'' kā iespējamu spacecraft thruster -rezultāts izrādijas ka tie nav nekas cits kā ''ionu pumpi'' -un šodien ebay ir pilns ar ķīniešu bezpropellera ventilatoriem.
Kļūdas publikācijās pielaiž visi, pat ''tonna'' fizikas autoritātes CERN'ā (gadijums ar ''gaismas barjera'' pārssišanu http://www.telegraph.co.uk/news/science ... -wire.html)

Re: EmDrive

PostPosted: 08 Sep 2016, 11:43
by kobalts
Anoloģija varētu būt: -slēgta, pustukša dārza muca kura būdama sašļakstīta pate apgāžās tikai pēc brīža kad viļņi ir nointerferējuši kādā noteiktā virzienā. -Massa nemainās, moments mainās... ūdens vietā metāla/keramikas tvaiki...

Re: EmDrive

PostPosted: 22 Nov 2016, 10:27
by Andis