Andris R wrote:Pārsteidzoša starpība! Datu apstrādei esmu pievērsis lielu uzmanību, bet nebiju sastapies ar tik būtisku uzlabojumu. Ar monohromiem attēliem, gan minimāli saskāros, tomēr interesanti zināt nedaudz sīkāk – kur ir tas sāls ( cik nojaušu lieta grozās ap stakošanu un salikšanu krāsās LRGB ? ). Programmatūra – CCD Stack ?
P.S. Veiksmi konkursā!
Vizuāli es vairāk raksturotu šo atšķirību kā- neticamu!
Protams, lai izstāstītu visas nianses vajadzētu visai gari rakstīt un pat dažas no tām ir grūtāk aprakstīt, kā vienkārši stāstot parādīt, bet pamata problēma līdzšinējā manā "workflow", kā izrādās, (un man jau bija aizdomas) bija tieši monohromo datu apstrādē. Pirmās būtiskās procesa neizpratnes kļūdas tika pieļautas interpolējot "stakotos" datus, tāpat arī lielas kļūdas "data rejection" procedūrās un vispārējā sapratnē par monitora attainoto bitu daudzumu un informācijas daudzumu datos pašos. Tāpat tika pilnveidota (ar sapratni parametros) dekonvolvēšana. Tā visa rezultātā "raw" materiāls pēc stakošanas bija ar ļoti ievērojamu S/N un FWHM uzlabojumu kā man tas bija sanācis līdz šim un tāds materiāls ir KRIETNI efektīvāk apstrādājams beigu fāzē iekš fotošopa, un tur arī bija tas sāls.
Visa rezultātā patreiz pamazām pārstrādāju visus pavasara datus un patreizējie rezultāti ir- fantastiski... Ja salīdzinu bildes, šķiet, esmu iegādājies kādu 12" RC un Astrophysics statīvu. Nekad nebiju iedomājies, ka datu apstrādei ir TIK milzīga nozīme, bet- IR. Patiesībā, esmu ļoti priecīgs, ka esmu līdz tam nonācis pirms esmu izlēmis, ka mana līdzšinējā truba, jeb kāds cits aprīkojuma elements ir izsmēlis savu iespēju robežu un iztērējis vēl kādas neapzinātas naudiņas.
Programmatūra, jā- CCD Stack+ Photoshop